“El moll” és com els pescadors arenyencs es refereixen al seu port. Baixen i pugen del moll i de punta a punta de moll hi tenen la seva activitat diària. No només els pescadors, també mecànics, fusters, pintors i moltes altres persones que donen vida a un dels principals nuclis econòmics d’Arenys de Mar i que aquest darrer segle ha confegit la manera de ser de la vila.
Amb aquest nom tant comú, des de 2014, es basteix un projecte que impulsa noves activitats a l’entorn del Port d’Arenys posant en valor la formació i la recerca a l’entorn del patrimoni i la història nàutica arenyenca i també la seva activitat marinera.

El Moll impulsa una xarxa de col·laboracions entre individus, empreses i entitats públiques que coexisteixen al port d’Arenys i la costa del Maresme, tots amb habilitats comunes, experiència professional i passió pel mar i la navegació. Un projecte que té la voluntat de convertir el Port d’Arenys en un punt de referència per a les embarcacions clàssiques i tradicionals i, amb el temps, incorpora idees per promoure nous projectes culturals, formatius i activitats econòmiques relacionades amb el món marítim i nàutic.
Aquests projectes avancen a diferents ritmes, però tots es basen en la sostenibilitat, tant pel que fa al finançament com a l’explotació futura. El Moll ha establert una sèrie d’objectius i accions amb un clar esperit d’innovació, cercant noves formes de promocionar la cultura del mar, des dels oficis nàutics fins al desenvolupament de carreres professionals, el turisme i els serveis culturals.
El Moll estableix diverses col·laboracions amb entitats privades i públiques per engegar noves idees i incorporar més vaixells, que formen el nucli central del projecte. Una de les activitats iniciades és l’Aula del Mar, on joves aprenents (alumnes de l’Institut “Els Tres Turons” i joves dels plans ocupacionals de l’Ajuntament d’Arenys de Mar) i voluntaris jubilats amb experiència en activitats nàutiques treballen conjuntament per a la recuperació del vaixell pesquer escocès Margaret Alison (1937).



